I tried to be chill but you're so hot that I melted

Publicerad 2014-02-26 19:25:59 i Love,

"Jag och min dåvarande pojkvän satt hemma en lördagkväll. VI hade lagat god mat, drack vin och köket lystes upp av tända ljus. Helt perfekt, utåt sett. Egentligen längtade vi nog båda bort, fast vi kanske inte hade insett det ännu. Efter middagen kom en av hans vänner hem till oss. Han var den där kompisen som man fantiserade om i smyg. Han var enormt charmig, snygg och hade en humor som fick mig att vika mig av skratt ibland. Vi satt alla tre och drack lite för många drinkar och tillslut hade min pojkvän lagt sig på soffan och somnat. Vi satt kvar i köket och vi insåg att vi nog hade fått i oss för mycket alkohol. Vi bestämde oss för att gå ut i den kalla vinternatten i ett försöka att nyktra till lite. Alltså bara jag och han. Under våran promenad pratade vi om allt och inget. Han berättade saker om sig själv som ingen annan visste, bara för mig. När vi hade promenerat ett tag var vi i närheten av hans lägenhet så vi bestämde oss för att gå upp dit ett tag och lyssna på musik, för att inte väcka min pojkvän. När vi satt på hans säng slog han på låten I'm yours med Jason Mraz, smekte min kind och tittade mig i ögonen. Jag var så tom. Förvirrad, förälskad? Jag stängde av alla tankar och drunknade i hans kyssar. 
Detta hände för 6 år sedan. Det är fortfarande den enda händelsen i mitt liv som jag ångrar något så frunktansvärt mycket. Men samtidigt kan jag inte låta bli att le lite när jag tänker tillbaka på den natten. Jag berättade allting för min pojkvän några dagar efter. Efter ett tag kunde han förlåta mig och vi var tillsammans i några månader till. Idag är jag singel och varje gång jag är ut i den staden hoppas jag i smyg på att få träffa på killen, för att kunna avsluta det vi påbörjade den natten"
-Alexandra, 23 år.

Kommentarer

Postat av: Maja

Publicerad 2014-02-26 20:16:57

Jag tycker otrohet är något av det vidrigaste som finns! Men jag gillar bloggen, rolig idé :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela